Güçler birliğinden güçler ayrılığına geçişin serencamı…
Madem ki Fransız geleneğini izliyoruz, bugünkü Fransa Anayasası’nı örnek alarak öneriler yapılmasına ne dersiniz? Öyle ya katı kuvvetler birliğinin yarattığı Meclis Hükümeti rejimi demokrasi bağlamında sıkıntılara yol açtığı için onlar, V. Cumhuriyet’le birlikte “Yarı Başkanlık Rejimini” tercih ettiler. Türkiye’de olduğu gibi Fransa’da da lider karizması önem taşımaktadır. Güçlü bir Cumhurbaşkanlığı rejimi karşısında tarihsel, sosyal gelişme ve değişimlere dikkat ederek parlamenter rejim yerine “karşılıklı dengeli denetim mekanizmasının sağlam temellere oturduğu” Yarı Başkanlık Rejiminin gündeme getirilmesi daha tutarlı olmaz mı?
Haberi Oku
