Meta’nın şirketi tarafından geçen sene faaliyete geçen Twitter (X) tarzı bir sosyal medya platformu Threads, Rekabet Kurumu’nun kararıyla Türkiye’de kapatılıyor. Twitter’a rakip olarak ortaya çıkan metin tabanlı platform, 29 Nisan 2024’ten sonra ülkemizde kullanılamayacak. İnternet kullanıcıları Threads uygulamasını açtıklarında karşılarına “Rekabet Kurumu’nun kararı nedeniyle, Threads 29 Nisan 2024 tarihinden itibaren Türkiye’de kullanılamayacak. Profilin devre dışı bırakılacak fakat bilgilerini indirebilir ve profilini istediğin zaman silebilirsin. Türkiye’deki Threads topluluğuna değer veriyoruz ve yakında geri dönmeyi umuyoruz.” mesajı çıkıyor.6 Temmuz 2023’te piyasaya sürülen Threads, kullanıcılarından Instagram hesaplarıyla kayıt olmalarını istiyor ve başka bir kayıt olma seçeneği sunmuyor. Dileyen kullanıcılar profilleri olmadan Threads’e göz atabiliyor ancak içerik paylaşamıyor ve içeriklerle etkileşimde bulunamıyor. Çatısı altıdaki Instagram ve Threads’i birbirine bağlayan Meta, hakim konumunu kötüye kullanmakla suçlandı. Rekabet Kurumu tarafından rekabeti engellemekle suçlanan Meta’nın, Türkiye’deki kullanıcılar özelinde veri birleştirme tekniğini uygulaması engellendi.Rekabet Kurumu'nun duyurusu şöyle:
META'ya Geçici Tedbir Kararı (18.3.2024)
META Platforms, Inc. (META) hakkında, Threads ve Instagram uygulamalarını bağlamak suretiyle hâkim durumunu kötüye kullandığı şüphesi üzerine başlatılan soruşturmada geçici tedbir kararı verildi (Geçici Tedbir Kararı).META’nın, Instagram hesaplarına dayalı Threads profili oluşturan kullanıcıların verilerini, kullanıcılara onay seçeneği sunmaksızın birleştirmesinin; soruşturma tamamlanana kadar telafisi güç zararlara yol açacağı değerlendirildi.
- META’nın pazarda uzun yıllardır faaliyet göstermesi sebebiyle kapsamlı ve detaylı bir veri birikimine sahip olduğu,
- META’nın sahip olduğu kullanıcı tabanın büyüklüğü ve çeşitliliğinin, reklamverenler bakımından META hizmetlerini cazip hale getirdiği,
- Bu durumun, META’ya hizmet geliştirme amacıyla daha fazla kaynak ayırabilmesine imkân sağladığı ve rakiplerin reklam verenlere ve dolayısıyla finansal kaynaklara erişimini zorlaştırdığı, bu çerçevede META’nın faaliyetlerinin pazarda giriş engeli oluşturduğu,
- Ayrıca, META’nın sunduğu temel hizmetler ve ilişkili hizmetler ile birlikte bir ekosistem olarak faaliyette bulunduğu, bu durumun, META’nın her bir hizmetten edindiği gücü ve birikimi diğer bir hizmetine aktarmasını mümkün kıldığı ve pazar gücünü arttırdığı,
Yorum Yazın